Asset 3iconsDotsdownload131iconsknive-forkK_gridiconstag

Viestintä-/somekoulutusklinikat

Verkkokoulutus/Teams/Webinaari/Video
Verkkokoulutus/Teams/Webinaari/Video

Tavoite

Klinikoiden tarkoituksena on antaa kaupoille mahdollisuus esittää kysymyksiä viestinnästä ja sosiaalisesta mediasta ja sen käytöstä kauppatasolla. 

Kouluttajina toimivat Keskon asiantuntijat.

  • Kysymyksiä voi lähettää etukäteen viestintään sähköpostiin (viestinta@kesko.fi) - näin kouluttajat pystyvät paremmin vastaamaan osallistujien täsmätarpeisiin.
  • Mikäli toivot henkilökohtaista palautetta kauppasi sosiaalisen median läsnäolosta ja sisällöistä, laitathan tiedot oman kauppasi some-kanavista kouluttajille etukäteen (viestinta@kesko.fi), niin he voivat tutustua niihin.

Kohderyhmä

kauppiaat, somevastaavat


Koulutuksen kesto

15 min + 45 min


Aikataulu ja sijainti
Teams
25.11.2020
Teams
1.12.2020

Pääsisältö ja toteutustapa

 

Yhden koulutuskerran rakenne

Yhteinen intro 15 min

  • Informatiivinen osuus: mitä voi saada aikaan

 

Klinikkaosio 45 min

  • Avointa aikaa kysymyksille ja keskustelulle

 

Teemat vuoroviikoin

Perinteinen media ja toimittajien kohtaaminen

Kuvaus: Miten saada oma juttuaihe ja kauppa esiin paikallismediassa? Entä miten luoda hyviä ja liiketoimintaa edistäviä suhteita paikallislehden toimittajan kanssa? Miten toimia haastattelutilanteessa?

Ajankohdat:

  • Ti 1.12.2020 klo 14.00. Ilmoittaudu mukaan tästä.

 

Sosiaalinen media (some)

Kuvaus: Sosiaalinen media kaupan liiketoiminnan tukena ja asiakassuhteita rakentamassa. Mitä kauppiaan pitäisi tietää asiakkaiden sosiaalisen median käytöstä? Mitä ja miten työkaluja kannattaa hyödyntää kaupan arjessa? Tarjolla on toimivia vinkkejä sekä aloittelijoille että somea pidempään käyttäneille.

Ajankohdat:

  • Ke 25.11.2020 Klo 14.00. Ilmoittaudu mukaan tästä.

 

Viestintä erityis- ja poikkeustilanteissa

Kuvaus: Asiakas laittoi ikävää palautetta – mitä teen? Mistä huolellista viestintää vaativat kriisitilanteet syntyvät ja mikä rooli somella ja medialla on siinä? Miten kannattaa itse viestiä poikkeus- ja kriisitilanteissa?

Ajankohdat:

Tulevia toteutuksia ei ole toistaiseksi aikataulutettu.

 

Lisätietoja:  
viestinta@kesko.fi