Asset 3iconsDotsdownload131iconsknive-forkK_gridiconstag

Asiakkuuksien johtaminen

1010
Tutkintotavoitteinen koulutus

Asiakkuuksien johtaminen koulutuksessa perehdyt asiakkuuksien eli asiakassuhteiden arvioimiseen, asiakkuuksien johtamisen kilpailukeinoihin, asiakaskokemuksen kehittämiseen ja palvelumuotoiluun sekä erilaisten yhteistyösuhteiden, sidosryhmien, kumppanuuksien ja verkostojen johtamiseen.

Asiakkuuksien johtaminen on yksi johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon tutkinnon osa. Asiakkuuksien johtaminen -tutkinnon osan laajuus on 50 osaamispistettä (koko tutkinnon laajuus yhteensä 180 osaamispistettä). Voit täydentää tutkinnon osan koko tutkinnoksi suorittamalla lisäksi pakollisen tutkinnon osan (Johtajana toimiminen, 80 osaamispistettä) sekä 50 osaamispisteen laajuisesti muita valinnaisia tutkinnon osia. Myös muun ammatti- tai erikoisammattitutkinnon tutkinnon osa voidaan huomioida valinnaisena tutkinnon osana, kun sen laajuus on vähintään 50 osaamispistettä.

Tavoite

Tavoitteena on vahvistaa asiakkuuksien johtamisen osaamistasi.

Koulutuksen jälkeen osaat

  • arvioida yrityksen tai vastuualueensa asiakkuuksien nykytilaa ja strategian mukaista kehittämistarvetta
  • tehdä suunnitelman asiakkuuksien kehittämiseksi
  • johtaa asiakkuuksien kehittämistä ja hankintaa

Kohderyhmä

Kauppiaat, myymäläpäälliköt ja kauppiaspuolisot


Koulutuksen kesto

Valmennus kestää noin 5 kuukautta.


Aikataulu ja sijainti

Pääsisältö ja toteutustapa

Asiakkuuksien johtaminen -tutkinnon osa suoritetaan joustavasti työn ohessa oppisopimuskoulutuksena. Opinnot koostuvat Microsoft Teams -koulutuspäivistä, itsenäisestä ja ohjatusta verkko-opiskelusta, työssäoppimisesta sekä opittujen asioiden hyödyntämisestä omassa työssä.

Koulutuksen teemat ovat

  • Asiakkuuksien arvioiminen, asiakaslupaus ja asiakkuuksien johtamisen kilpailukeinot
  • Asiakaskokemuksen johtaminen ja kehittäminen
  • Palvelumuotoilu
  • Yhteistyösuhteiden johtaminen

 

Toteutustapa

Koulutus toteutetaan Microsoft Teams -etätoteutuksena. Kokonaisuus muodostuu kolmesta ½ - 1 päivän valmennuksesta, joiden välillä harjoitellaan johtamistaitoja omassa työssä toteutettavien kehittämistehtävien avulla.

 

Ilmoittautuminen tuleviin koulutuksiin

Asiakkuuksien johtaminen tutkinnon osan valmennuksen aloitukseen on tarjolla kolme vaihtoehtoa:

  • Valmennus syys-joulukuussa 2024, ilmoittaudu 31.8.2024 mennessä.
  • Valmennus marras-joulukuussa 2024, ilmoittaudu 31.10.2024 mennessä.
  • Valmennus tammi-helmikuussa 2025, ilmoittaudu 31.12.2024 mennessä.

 

Ennen ilmoittautumista keskustele kauppiaan / esihenkilön kanssa.

Ilmoittautumisen jälkeen Ava-akatemian koulutuspäällikkö on yhteydessä sekä opiskelijaan että työnantajaan.

Ilmoittaudu tästä.

Hinta

Koulutus toteutetaan oppisopimuskoulutuksena, joka on opiskelijalle ja työnantajalle maksutonta. Lue lisää oppisopimuksesta.  

Valmentajat

Johtamisen, esihenkilötaitojen ja liiketoimintaosaamisen eri osa-alueiden asiantuntijoita Ava-akatemiasta.

Lisätietoja

Mirka Kuitunen, 043 8243612, mirka.kuitunen@akatemia.fi